De waarde van ons voedsel

Gekscherend zeggen wij wel eens; de meeste producten die wij verkopen zijn gewoon slecht voor je, wat natuurlijk een ongeloofwaardige reactie oplevert van de toehoorder. Hoe dan? zie je de mensen denken. Ga maar eens na dat de meeste producten rijkelijk voorzien zijn van (foute) E nummers en suikers en dat ze ook nog eens een verslavende werking hebben.

Nu is dit precies de discrepantie waarin wij als Jumbo Monique staan. Juist de geweldige Jumbo formule die bekend staat om zijn immens ruime assortiment, waar je voor al je boodschappen naar toe kan maakt dat vele bezoekers ons elke dag weer weten te vinden. Dus wat maakt er dan meer impact, een winkel met alleen maar gezonde producten die als bezoekers toch al bewuste mensen aantrekt, of juist vanaf je supermarktvloer de grote massa laten zien hoe het anders kan.
Dat laatste dat is waar wij in geloven, wij laten onze klanten zien hoe het ook kan, goed of fout bestaat er natuurlijk niet, en veelvuldig weten wij als consument gewoon niet wat er nog meer mogelijk is.

Zo werken wij veelvuldig samen met lokale ondernemers. Bieden wij aardbeien aan van zowel een lokale teler, als wel aardbeien die geleverd zijn door Jumbo zelf. Wij vertellen het verhaal achter deze teler en laten vanuit daar de consument zelf kiezen.

Ook hebben wij onze eigen kaas, speciaal gemaakt voor Jumbo Monique, middels een unieke receptuur. De kaas komt richting onze winkel als deze 4 weken oud is, ze heeft dan de leeftijd bereikt dat de kaas als jong verkocht mag worden. In een special hiervoor aangeschaft kaas rek rijpen onze kazen in de winkel door. Elke week smeren en keren wij de kaas om. Het smeren gebeurt door het aanbrengen van een laagje parafine, dit is om het uitdrogen van de kaas te voorkomen. Het keren maakt dat het zout wat in de kaas zit zich gelijkmatig blijft verspreiden door de kaas heen. Zo neem je je klanten mee in de ambacht van het kaasmaken en bied je ze een uniek product aan.

Al met al werken wij met meer dan 30 lokale ondernemers samen. Zij maken regelmatig gebruik van onze supermarktvloer om hun producten te laten proeven, geven ze workshops en zetten ze de deuren open van hun bedrijven om onze klanten de andere kant van de voedselketen te laten zien.