De fun op de werkvloer, een sexy winkel, de producten zo presenteren dat ze bijna de winkelwagen invallen, versus een nette, ruime en strakke winkel. Dat is de tegenstelling waar mijn mensen elke dag mee worstelen.
In mijn droom loop je als klant door mijn winkels en word je verrast door de kennis van onze medewerkers. In geuren en kleuren staat iemand te vertellen over de verschillen in smaak en herkomst van onze twintig soorten olijfolie. Door de speciaalzaak binnen de supermarkt te brengen wordt een bezoek aan de supermarkt een ware food experience. Je wordt verleid en verrast, net zoals op de markt: hip, sexy en speels.
In die zin kun je de supermarkt ook zien als een theater. Een plek waar altijd wat te beleven is. Die rol heeft de supermarkt voor een deel altijd al gespeeld: denk aan een kindje dat van de groenteboer een banaan krijgt met een smiley erop, de dame achter de vleeswaren die een zoekende klant spontaan een plakje grillworst aanbiedt, de gekkigheid in het contact die soms bijna gelijkstaat aan cabaret.
Maar hoe ga je hier dan nu mee om, nu de vrijheid om uit te pakken op de winkelvloer door corona behoorlijk beperkt is? Nu de proeverij niet meer mag, dat hoekje net even leuk aankleden ten koste gaat van de ruime doorloop. Ruimte heeft opeens een heel andere lading gekregen.
Maar wat kan er wel, als medewerker van de super maak je nog meer dan ooit tevoren het verschil. Soms ben je gewoon de enige contactpersoon van je klant op die dag. Weet dat juist jij het verschil maakt met een grap hier en een aardig woord daar. De glimlach in de ogen van je toehoorder te zien verschijnen is toch goud! Zo simpel maak jij het verschil voor iemand en voeg je wat theater toe aan het leven van velen. Vooral voor wie het nu toch iets kleurlozer is geworden. En als je het niet voor de consument doet, doe het dan vooral voor jezelf, want het maakt je leven gewoon een stuk aangenamer.
Bron: Column Distrifood
Copyright Jumbo Monique © 2024 | Site: Outlawz Digital Agency