Missie en Visie

Missie en Visie

Een ondernemer met een missie

Wie is Monique

Monique Ravenstijn is een ervaren supermarkt-ondernemer, 5e generatie op rij in dit mooie familiebedrijf en moeder van 3 prachtige kinderen. Daarnaast schrijft zij boeken, columns en geeft ze lezingen. De wereld mooier achterlaten dan dat ze haar aantrof, dat is waarvoor zij elke dag haar bed uitkomt.

De supermarkt als nieuwe kerk, de spil van een lokaal eco-systeem is waar zij in gelooft. Hier ontmoeten we elkaar en kunnen we mensen, producten en de samenleving met elkaar verbinden. Gekscherend zegt zij altijd, ik verkoop pakken koffie om mijn missie te kunnen leven.

Hiervoor maakt zij gebruik van de unieke Jumbo formule, die met het grootste assortiment, de laagste prijzen en de beste service een mooie basis vormt om haar missie te laten leven. Feitelijk doen wij niks meer dan de 7 zekerheden van Jumbo meer diepgang geven, maar juist daardoor is de impact des te groter.

HIER GAAN WIJ VOOR

Missie

"Vanuit de kracht van samen op weg naar een circulaire, sociale en vitale maatschappij."

KIJKEND NAAR DE TOEKOMST

Visie

HOE WIJ HET ZIEN

De verandering

De komende 10 jaar gaat het landschap van supermarkten meer veranderen dan dat wij nu kunnen inschatten. Blurring en het omnichannel aanbieden van producten en diensten zijn hier slechts een begin van. De supermarkt neemt steeds meer de plaats in van een ontmoetingscentrum. Naast het doen van de boodschappen, gaat men er koffie drinken, eten, maar ook bewegen. Maatschappelijke loketten zullen meer regel dan uitzondering zijn. De focus komt steeds meer te liggen op lokaal, puur en vers waarvan de herkomst bekend is.

DE KLANT STAAT CENTRAAL

De consument

De consument wil wat dit betreft geïnformeerd, geïnspireerd en verrast worden. Men wil kennis opdoen die niet zo snel online verkrijgbaar is. Door de invoer van de participatiewet komt er een veel grotere druk te liggen op het personeelsbeleid. Dit brengt veel kansen, maar het vraagt ook om een ander competentieraster van de ondernemer. Voor de meeste ondernemingen zou dit een bedreiging kunnen zijn, maar Jumbo Monique ziet dit als kans.

HET ÉÉN KAN NIET ZONDER HET ANDERE

Kernwaarden

Uniek, laagdrempelig en midden in de samenleving.

Toewijding

Het werken vanuit overtuiging, waar gedrevenheid, enthousiasme en plezier aan ten grondslag liggen.

Eigenheid

Authentiek en uniek durven zijn en werken vanuit talenten.

Ontwikkeling

Samen, schouder aan schouder het beste uit elkaar weten te halen, bereidheid tot investeren in de toekomst en je eigen succes kunnen bepalen.

Openheid

Transparantie, open en eerlijke communicatie met oog voor elkaar, verdraagzaamheid en wederzijds respect.

ZO WERKEN WIJ

Strategie

Zie hier onze drie pijlers.

HOE HET WERKT

Formule

En hier komt alles samen.

Propositie

Jumbo Monique, een zekerheid door vakmanschap en saamhorigheid. Werken met toewijding, met ruimte voor eigenheid, openheid en ontwikkeling.

Waarden

Pijlers

Toewijding

Ontwikkeling

Eigenheid

Openheid

Vakmanschap

Zekerheid

Saamhorigheid