‘Ik verkoop 32.000 artikelen waarvan meer dan de helft niet gezond voor je is’

‘Ik verkoop 32.000 artikelen waarvan meer dan de helft niet gezond voor je is’
Weet wat je eet

Dat zeg ik, Monique Ravenstijn, eigenaar van twee Jumbo Monique-supermarkten gelegen in Zwaagdijk en Heerhugowaard, veelvuldig. Vaak volgt dan de vraag of ik bij Jumbo wel bij de juiste club zit. Maar juist de unieke Jumbo-formule met haar grote assortiment, de lage prijsstelling en de beste service, maakt dat er elke week een kleine 40.000 bezoekers naar mijn winkels komen. Ik hou van deze klantgerichte formule.

Maar wij gaan verder waar Jumbo stopt. Wij zetten onze winkels in om onze klanten, medewerkers en stakeholders mee te nemen in wat er ook kan op zowel vitaal, sociaal als circulair gebied. Ik geloof dat als wij hen aan de hand van simpele voorbeelden laten zien hoe het ook kan, dat er dan anders gekozen wordt.

Hoe eenvoudig is het om de inhoud van een potje babyvoeding visueel te maken voor onze klanten, door gewoon te laten zien aan de hand van bijvoorbeeld suikerklontjes of reageerbuisjes met afwasmiddel hoeveel suiker of vet er in dit product zit. Om daarnaast enkele tips te geven hoe je eenvoudig een gezonde hap voor je kindje kan maken.

Zo zijn wij vanuit Jumbo Monique in januari jl. een samenwerking gestart met de Schaafsma Kliniek voor Diagnostiek & Lijfstijl. Elke maand belichten wij een nieuw thema, met daarbij behorende recepten voor ontbijt en lunch. Op bijgaande foto is in beeld gebracht hoe wij dit op de supermarktvloer in de praktijk brengen. Een brochure waarin we ook ingaan op een stuk theorie vanuit de medische wetenschap ondersteunt het geheel.

Maar we gaan verder dan dit. Onderdeel van mijn droom is altijd geweest om beweging vanuit de supermarkt te stimuleren. En nu, eind maart, beginnen wij hiermee. Als Buitenlui partner van Jeelink doen wij mee aan de Jeelink Doe-dagen. Jeelink staat voor het verbinden van mensen, producten en de samenleving. En met ruim tachtig ondernemers in Noord-Holland Noord werken wij samen op vitaal, sociaal en circulair gebied aan vele maatschappelijke thema’s: kijk op www.jeelink.nl.

Het platform dat de supermarkt is, met haar vele wekelijks terugkerende bezoekers, inzetten om de wereld mooier te maken. Dat is wat ik doe. Met het geloof dat door te laten zien hoe het anders kan, mensen geïnspireerd raken om buiten hun aangeleerde patronen te kiezen. Wat dan weer een andere vraag kan genereren, en juist deze andere vraag maakt dat de Unilevers van onze wereld wel in beweging moeten komen.

In de meegeleverde brochure vind je meer informatie over hoe wij dit aangepakt hebben: Thema maart 2021 reuma en bewegen

Ik hoop dat het inspireert, want uiteindelijk is samenwerken de sleutel naar een vitale, sociale en circulaire wereld waarin genieten centraal staat.

Deel dit bericht