Jumbo Monique is niet zomaar de Jumbo om de hoek. Monique Ravenstijn, eigenares van deze vooruitstrevende Jumbo maakt van haar winkel een #ontmoetingsplek. Niet alleen voor klanten, maar ook voor #leveranciers, partners en meer om elkaar te leren kennen en samen te werken. Zo biedt Monique een uniek aanbod van lokale producten en is ze een voorbeeld binnen het maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Tijdens de eerste #hamsterperiode in de #coronatijd, voelde Monique toch een bepaald gevoel van saamhorigheid: “Onze winkels werden compleet leeg getrokken en we moesten allemaal ouderwets #vakkenvullen. Maar we waren opeens een van de weinigen die doorgingen en ook moesten. Dit versterkte wel het ‘Wij zijn Jumbo Monique gevoel!”
Monique ziet de crisis juist als een tijd van opportuniteiten: “Is niet juist een crisis als deze het moment om anders te gaan kiezen? Mijns inziens hebben wij als retailers veel meer invloed op de veranderende markt dan dat wij ons vaak bewust zijn. Kijken naar bestaande trends en daar middels je eigen kernwaarde een hernieuwde strategie op schrijven.”
In Nederland bleef de #franchisesector als geheel vrij stabiel tijdens de coronaperiode. Met een totale omzet van 37.800 miljoen euro (excl. BTW) lag dit in dezelfde lijn als de afgelopen jaren. “Samen, dat is het toverwoord. Samen en durven delen”, aldus Monique.
Hoe heb jij de coronaperiode ervaren als #franchisenemer? Had je hetzelfde gevoel als Monique of lag het toch wat moeilijker?
Bron: FranchisePlus – Franchise+
Copyright Jumbo Monique © 2024 | Site: Outlawz Digital Agency