bewustwording

bewustwording

Een van de onderbelichte doelen van Mootjes-minisuper is misschien wel bewustwording. Bewustwording dat armoede bestaat, bewustwording dat er mensen zijn waarvoor het moeilijk is rond te komen en die soms de laatste paar dagen van de maand hun warme maaltijd moeten overslaan.

Maar het is ook bewustwording bij de jongere generatie. Dat ervaarde ook een van onze bedrijfsleiders laatst.

Ze woont in een klein Noord-Hollands dorp waar de bewoners een heel jaar lang uitkijken naar de jaarlijkse kermis, zo ook de jongere generatie.
Deze jongeren met wellicht net iets te veel alcohol genuttigd dan goed voor ze was en daardoor net iets te losbandig en baldadig, haalden na een avondje stappen op de kermis het Mootje leeg en strooiden de macaroni, alsof ze spoorzoekertje deden, vrolijk over straat uit.

De bedrijfsleider werd er niet vrolijk van, eerder juist verdrietig. Waarom zouden ze dat doen? Ze besloot een foto van het leeg gehaalde Mootje inclusief een oproepje op Facebook te plaatsen. Tot haar grote verrassing vond ze de dag erna dit briefje. Bij het briefje vond ze een goed gevulde boodschappentas, gekocht door diezelfde jongeren.

Haar oproepje had gewerkt. De jonge knullen werden door het berichtje bewust gemaakt van hun actie. Bovendien zorgden ze ook uit eigen beweging voor nieuwe voorraad en een spijtbetuiging op een post-it 💛

Groetjes Wendy Stammis

Deel dit bericht